Статті та аналітика

Віртуальні перспективи профтехосвіти

Споглядаючи конвульсію та агонію, у яких перебуває українська професійно-технічна освіта, пропонуємо розглянути досягнення наших швейцарських колег.

На годиннику 11 ранку за швейцарським часом і 6 вечора за китайським. Дві групи студентів, які перебувають в цей момент на відстані 8 тисяч кілометрів одне від одного, вітають своїх колег на іншому кінці світу, заходять в мережу за допомогою планшетних комп'ютерів і починають урок. Цим учням випала нагода першими почати на практиці освоювати якісно нові можливості в сфері професійної освіти. У цьому випадку мова йде про досить перспективну у новому навчальному форматі дистанційну освіту.

Урок з використанням новітніх освітніх технологій проходить на базі Центру професійно-технічної підготовки, створеного під егідою та за ініціативи швейцарської технологічної компанії Buhler. На сьогоднішньому занятті учням треба розібрати об'ємну (тривимірну) схему сучасного верстата і навчитися ідентифікувати його окремі складові частини. Подібні освітні технології тут впроваджують не просто через чиюсь примху.

Справа в тому, що недавно компанія Buhler вирішила забезпечити своїм учням можливість проходити практику в її закордонних дочірніх філіях.А використання технічних можливостей дистанційного навчання забезпечило неперервність навчального процесу. Учні можуть продовжували заняття в звичайному режимі, щоправда не в своєму класі, а далеко за межами країни.

Основний навчальний кабінет, що знаходиться в Швейцарії і є зразком для всіх інших схожих навчальних приміщень, оснащений технологією "chroma key", яка дозволяє поєднувати два і більше зображень чи кадрів в одній композиції. Спеціальна сенсорна панель дає змогу викладачу перемикатися між віртуальними наочними відео-об'єктами або пакетами відео-даних. Система розумних камер, фокусуючись саме на тих чи інших учасників та учасниць навчального процесу, дозволяє досягати майже повного ефекту присутності. Єдиний «недолік» полягає в підвищеній температурі повітря в класі через тепло, спродуковане електронним обладнанням.

Наразі в рамках проекту «Classroom 2.0» компанія Buhler має 54 оснащені технологіями дистанційного навчання класи у різних куточках планети.

Швейцарські учні перед екранами комп'ютерних моніторів. На деяких екранах видно колег із Китаю