Виховна робота

Чому не варто спалювати сміття, випалювати суху траву

У гуртожитку Нововолинського вищого професійного училища проведений виховний захід на тему"Чому не варто спалювати сміття, випалювати суху траву. Правила компостування органічних відходів". Учні дізналися, яку небезпеку для навколишнього середовища становить спалювання опалого лисття та сухої трави.

При згорянні однієї тони рослинних залишків у повітря вивільняється біля 9 кг мікрочастинок диму. До їх складу входять пил, окиси азоту, чадний газ, важкі метали і низка канцерогенних сполук. В тліючому без доступу кисню листі виділяється бензопірен, що здатен викликати у людини ракові захворювання. Окрім того, з димом у повітря вивільняються діоксини – одні з найотруйніших для людини речовин.

На присадибних ділянках рослини нерідко окропляють пестицидами, які також вивільняються у повітря при згорянні листя чи трави. Найбільше пестицидів містить бадилля картоплі, яке ми так рясно окропляємо від колорадського жука.

Додаткова проблема полягає в тому, що з листям як правило горить і безліч різноманітного сміття, що суттєво посилює забруднення атмосфери. При згорянні, скажемо, поліетиленового пакету, в повітря вивільняється до 70 різноманітних хімічних сполук, більшість з яких отруйні для людини. Саме вони як правило, стають причиною першіння в горлі, кашлю. Щільний чорний дим від тління пластикового сміття містить канцерогенні поліциклічні вуглеводні. При горінні гуми, окрім згаданого, утворюються канцерогенна сажа і сприяючі респіраторним захворюванням оксиди сірки. Постійно подразнений димом епітелій слизової оболонки дихальних шляхів не здатен протистояти мікробам. Особливо погано тим, хто страждає на бронхіти, бронхіальну астму, риніти чи тонзиліти.

До вогнища нерідко потрапляють ДВП, ДСП, фанера. Ці матеріали містять формальдегідні смоли, до складу яких входять формальдегіди і можуть бути пофарбовані масляною фарбою, що містить свинець.

Окремо розглянули знищення видового біорізноманіття під час спалювання сміття та випалювання трави, обговорили наслідки таких палів для різних представників місцевої флори і фауни.

Учні дізналися про правила компостування органічних відходів, розгянули різні варіанти будівництва компостних ям.

Для ілюстрацій використані світлини Бориса Бабійчука, Оксани Зінчук, світлини з сайту МНС.